Wat doe je met klanten die altijd hun nagels breken?

Je hebt favoriete klanten en probleem klanten. Niet dat je de probleem klanten niet aardig vind, maar pff je krijgt het wel warm als die klanten je bellen. Er komt dan meteen een stemmetje boven drijven,  O neee hoeveel  gebroken nagels zijn het er dit keer? Hoe ga ik deze klant ooit tevreden stellen?

blog foto scheur

Herken je dit gevoel? Krijg je het ook warm en wil je weg kruipen onder je nageltafel en vooral die telefoon niet opnemen. Stop deze gedachte nu meteen. Haal diep adem en glimlach, heb vertrouwen in jezelf!

Ligt het aan jou of aan de klant? Of heeft het een oorzaak.

Als eerste ga jij voor jezelf na hoeveel klanten heb je? Bij hoeveel heb je breuk?
Bijvoorbeeld je hebt 20 klanten en bij 3 klanten heb je vaak breuk. Je weet dan dat het niet aan jou of je product ligt.

Je hebt 20 klanten en bij 8 of meer heb je vaak breuk. Als dit het geval is, dan weet je dat je een probleem hebt en dat het hoogst waarschijnlijk aan je werkwijze ligt. Veel oefenen nog dus, en het probleem proberen op te zoeken.

– Zoek een mentor,
– Volg een training, cursus.
– Blijf oefenen.
– Lees ons gratis ebook. ( te downloaden via onze site) of download hier.

Bij het eerste geval, is het belangrijk dat je meer over je klant te weten komt.

  • Doet ze veel huishoudelijk werk?
  • Werkt ze veel met haar handen?
  • Heeft ze nagel gebeten in het verleden? ( grote kans dat ze nu weel aan haar kunstnagels peutert)
  • Heeft ze al eerder kunstnagels gehad? Had ze toen ook problemen hiermee?
  • Heeft ze last van hormonale klachten? ( overgang, zwangerschap enz)
  • Gebruikt ze zware medicijnen?  ( chemokuur, antidepressiva, prednison, ect)

Probeer de oorzaak te vinden samen met haar. Leg haar uit, dat je veel klanten hebt en dat zij geen last van breuk hebben dus dat je samen met haar de oorzaak wilt vinden en een samen een oplossing zoekt die voor beide werkt.

  • Probeer de nagels korter te maken en kijk wat er dan gebeurd.
  • Maak de nagels iets dikker dan normaal. ( niet te dik, dit werkt averechts)
  • Breng meer bolling aan.
  • Probeer een ander systeem, dus als je acryl gebruikt, breng eens gel aan, of anders om.
  • Spreek met haar af dat ze sneller voor een nabehandeling komt, zodat er minder uitgroei ontstaat.
  • Reken de gebroken nagels extra, jij kunt er namelijk niets aan doen,dat haar nagels       breken, als het geld kost, zal de klant ook voorzichtiger omgaan met haar nagels dan dt ze continu gratis vernieuwd worden. Het kost jou ook tijd en productkosten dus je kunt het niet gratis doen.

In elk beroep heb je problemen, deze kunnen meestal worden opgelost, trek het je niet teveel aan, als het bij 1 of 2 klanten niet wil lukken.

Succes.
Natascha

Goedkoopstenagelproducten.nl

Volg ons op Facebook.

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s